تبلیغات
مجتمع آموزشی و پرورشی نور - مطالب دی 1391
 
مجتمع آموزشی و پرورشی نور
تلفیقی از ایده ها،امکانات و منابع انسانی
 
 

داستان پدربزرگ و پند با ارزشش

 موفقیت در زندگی 

پسرک پدربزرگش را تماشا کرد که نامه ای می نوشت .

بالاخره پرسید :

- ماجرای کارهای خودمان را می نویسید ؟ درباره ی من می نویسید ؟

پدربزرگش از نوشتن دست کشید و لبخند زنان به نوه اش گفت :

- درسته درباره ی تو می نویسم اما مهم تر از نوشته هایم مدادی است که با آن می نویسم

می خواهم وقتی بزرگ شدی مانند این مداد شوی .

پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید .

- اما این هم مثل بقیه مدادهایی است که دیده ام .

- بستگی داره چطور به آن نگاه کنی . در این مداد 5 خاصیت است که اگر به دستشان بیاوری ، تا آخر عمرت با آرامش زندگی می کنی .

صفت اول :

می توانی کارهای بزرگ کنی اما نباید هرگز فراموش کنی که دستی وجود دارد که حرکت تو را هدایت می کند .

اسم این دست خداست .

او همیشه باید تو را در مسیر ارده اش حرکت دهد .

صفت دوم :

گاهی باید از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی . این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار ، نوکش تیزتر می شود .

پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی .

صفت سوم :

مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه از پاک کن استفاده کنیم .

بدان که تصیح یک کار خطا ، کار بدی نیست . در واقع برای اینکه خودت را در مسیر درست نگهداری مهم است.

صفت چهارم :

چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست ، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است .

پس همیشه مراقبت درونت باش چه خبر است .

صفت پنجم :

همیشه اثری از خود به جا می گذارد .

بدان هر کار در زندگی ات می کنی ردی به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کاری می کنی هوشیار باشی و بدانی چه می کنی .

                                     معاونت پرورشی دبیرستان نور 2





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


مزایای دو زبانه بودن کودک

مجموعه: روانشناسی کودکان

در سراسر دنیا کودکان بسیاری با دو زبان بزرگ می شود. گاهی دو زبانه بودن ضرورت دارد، چون ممکن است والدین کودک کاملاً بر زبانی که در اجتماع آنها صحبت می شود تسلط نداشته باشند.

در سراسر دنیا کودکان بسیاری با دو زبان بزرگ می شود. گاهی دو زبانه بودن ضرورت دارد، چون ممکن است والدین کودک کاملاً بر زبانی که در اجتماع آنها صحبت می شود تسلط نداشته باشند. بنابراین، کودک یک زبان در خانه و یک زبان در مدرسه یاد می گیرد. گاهی هم دو زبانه بودن یک انتخاب است و والدین می خواهند که فرزندشان زبان دیگری هم یاد بگیرد، حتی اگر خودشان زبان دومی بلد نباشند. زبان دوم مزایای زیادی می تواند داشته باشد.

 

مزایای دو زبانه بودن

•   کودکان دو زبانه بهتر می توانند توجه خود را به اطلاعات مربوطه معطوف کنند و کمتر حواسشان پرت می شود.

•   افراد دو زبانه خلاقیت بیشتری دارند و در حل مسائل پیچیده بهتر از افراد تک زبانه هستند.

•   اثرات پیری بر مغز در میان بزرگسالان دو زبانه کمتر است.

•   در یک تحقیق ثابت شد که شروع جنون در افراد دو زبانه 4 سال دیرتر از افراد تک زبانه است.

•   افراد دو زبانه دسترسی بیشتری به افراد و منابع دارند.

•   در کانادا، نرخ اشتغال برای افراد مسلط به انگلیسی/فرانسه بالاتر از افراد تک زبانه است.

•   کانادایی هایی که به هر دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه صحبت می کنند، درآمد متوسطی در حدود 10 درصد بالاتر از افراد انگلیسی زبان و 40 درصد بالاتر از افراد فرانسه زبان دارند.

مزایای ادراکی دو زبانه بودن (مثل توجه، حل مسئله و غیره) به میزان دانش زبانی فرد ربط دارد.

 

کودکان چگونه زبانی غیر از زبان اول یاد می گیرند؟

کسب دو زبان به یکی از این دو روش صورت می گیرد:

1. اکتساب همزمان زمانی رخ می دهد که کودکی از زمان تولد با دو زبان بزرگ می شود یا زمانی که زبان دوم قبل از سه سالگی معرفی می شود. کودکانی که دو زبان را بطور همزمان یاد می گیرند، همان مراحل رشدی را می گذرانند که کودکان تک زبانه می گذرانند. با اینکه کودکان دو زبانه ممکن است کمی دیرتر از کودکان تک زبانه شروع به حرف زدن کنند، ولی با این حال در همان محدوده سنی شروع به حرف زدن می کنند. از همان ابتدای یادگیری زبان، دو زبانه های همزمان دو زبان جداگانه کسب می کنند. در اوایل یادگیری می توانند بین دو زبان تمایز قائل شوند و مطابق با طرف مکالمه زبان مکالمه خود را تغییر دهند (مثلاً با یکی از والدین که به زبان فرانسه حرف می زند فرانسه حرف بزنند و با دیگری که به انگلیسی حرف می زنند انگلیسی حرف بزنند).

 

2. اکتساب متوالی زمانی رخ می دهد که زبان پس از یادگیری کامل زبان اول معرفی می شود (عموماً بعد از سه سالگی). کودکانی که به کشوری با زبانی متفاوت مهاجرت می کنند، این نوع اکتساب را تجربه می کنند. یادگیری متوالی همچنین زمانی رخ می دهد که کودک تا وقتیکه مدرسه نرفته است در خانه انحصاراً به زبان موروثی اش صحبت می کند، در حالیکه در مدرسه باید به زبان متفاوتی که در آن مدرسه صحبت می شود آموزش ببیند.

 

کودکی که بدین نحو زبان دوم کسب می کند عموماً موارد زیر را تجربه می کند:

•   در ابتدا ممکن است برای مدت کوتاهی از زبان خانه شان استفاده کند.

•   وقتی که برای اولین بار در معرض زبان دوم قرار می گیرد ممکن است وارد فاز "خاموشی" یا "غیرشفاهی" شود. این فاز از چند هفته تا چند ماه طول می کشد و در این مدت کودک درک خود از زبان را می سازد. کودکان کم سن تر معمولاً بیشتر از کودکان بزرگتر در این فاز می مانند. کودک می تواند در این مدت از ایما و اشاره استفاده کند و از چند کلمه به زبان دوم استفاده کند.

•   او شروع به استفاده از جملات کوتاه یا تقلیدی می کند. او از برچسب های تک کلمه ای یا جملات حفظی مانند "نمیدونم" یا "این چیه؟" استفاده می کند. این جملات از واژگان یا دانش زبانی خود کودک ساخته نشده اند. بلکه جملاتی هستند که او جائی شنیده و حفظ کرده است.

•   بالاخره کودک شروع به ساختن جملات خودش می کند. این جملات کاملاً حفظی نیستند و از بعضی از واژگانی که کودک تازه یاد گرفته ساخته شده اند. کودک در ابتدا به هنگام ساختن جمله از یک "فرمول" استفاده می کند و کلمه خودش را در یک جمله معمولی می گذارد مانند "من ... می خواهم". بالاخره کودک به تدریج در زبان روان و سلیس می شود و دائماً خطاهای گرامری انجام می دهد یا جملاتی می سازد که مخفف به نظر می آیند زیرا او بعضی از قواعد گرامر را نمی داند. بعضی از این خطاها به خاطر تأثیر زبان اول او هستند. ولی بیشتر خطاهای او مانند همان خطاهایی هستند که کودکان تک زبانه به هنگام یادگیری آن زبان انجام می دهند.

 

خرافات مربوط به دو زبانگی

1. دو زبانه بودن موجب تأخیر زبانی می شود

نادرست

با اینکه واژگان یک کودک دو زبانه در هر یک از زبان ها ممکن است کمتر از متوسط باشند، کل واژگان او (از هر دو زبان) حداقل برابر با یک کودک تک زبانه است. کودکان دو زبانه شاید اولین کلمات خود را کمتر دیرتر از کودکان تک زبانه به زبان آورند، ولی با این حال در همان محدوده سنی نرمال (بین 8 تا 15 ماهگی) به زبان می آیند. وقتی کودکان دو زبانه شروع به ساختن جملات کوتاه می کنند، در کنار همان الگوها و در همان بازه زمانی گرامر یاد می گیرند که کودکان تک زبانه یاد می گیرند. دو زبانه بودن موجب تأخیر زبانی نمی شود. کودک دو زبانه ای که تأخیر زیادی در مقیاس زبان نشان می دهد ممکن است اختلال زبان داشته باشد و باید آسیب شناس زبان گفتاری او را معاینه کند.

2. وقتی کودکان از دو زبان بطور آمیخته استفاده می کنند، بدان معناست که گیج شده اند و در دو زبانگی مشکل دارند

نادرست

وقتی کودکان در یک جمله یا مکالمه از هر دو زبان خود استفاده می کنند، به این حالت "مخلوط شدن نشانه" یا "تغییر نشانه" می گویند. گاهی والدین نگران می شوند که این مخلوط شدن نشانه ای از تأخیر زبانی یا گیج شدن کودک است. ولی مخلوط شدن نشانه بخشی طبیعی از دو زبانگی است. بزرگسالان دو زبانه هم که به هر دو زبان اشراف دارند گاهی در مکالمه با دیگران نشانه ها را بهم می آمیزند و باید انتظار داشت که کودکان دو زبانه وقتی با دو زبانه های دیگر حرف می زنن نشانه ها را در هم بیامیزند.

بسیاری از پژوهشگران مخلوط کردن نشانه را جزو علائم تسلط زبانی می دانند. همچنین گفته می شود که مخلوط کردن نشانه ها به معنای ندانستن کلمه ای در زبانی دیگر نیست، بلکه برای تأکید بر چیزی، بیان احساسی یا تأکید بر چیزی است که کسی در زبان دیگری گفته است. 

3. تا وقتی که کسی بر هر دو زبان تسلط نیافته نمی توان او را دو زبانه کامل نامید

نادرست

افرادی که بر هر دو زبان به یک اندازه تسلط داشته باشند بسیار نادرند. اغلب دو زبانه ها یک "زبان غالب" دارند که بر آن تسلط بیشتری دارند. زبان غالب اغلب تحت تأثیر زبان اکثریت جامعه ای است که فرد در آن زندگی می کند. زبان غالب یک فرد با بالا رفتن سن، شرایط، تحصیلات، شبکه اجتماعی، شغل و فاکتورهای دیگر می تواند تغییر کند.

4. برای اینکه فرد زبان دومی بیاموزد باید از کودکی شروع به یادگیری کند

نادرست

نظریه "مدت زمان بحرانی" ثابت می کند که یک پنجره زمانی (در کودکی) وجود دارد که در طی آن زبان دوم به راحتی آموخته می شود. این نظریه بسیاری از مردم را بدین باور رسانده است که بهتر است زبان دوم از کودکی یاد گرفته شود. ثابت شده است که کودکان کم سن تر بهتر از کودکان بزرگتر یا بزرگسالان زبان آموز، تلفظ شبیه بومی زبانان پیدا می کنند و مهارت های گرامری بلندمدت تری نسبت به بزرگترهای خود پیدا می کنند. ولی یافته های دیگری هم وجود دارد که ایده مدت زمان بحرانی را زیر سوال می برند.

5. وقتی کودکی در فضای دو زبانه قرار می گیرد، والدین باید از رویکرد "هر یک از والدین یک زبان" استفاده کنند

نادرست

بعضی از والدین ممکن است این رویکرد را اتخاذ کنند که هر کدام از والدین به یک زبان متفاوت با کودک صحبت کند. با اینکه این یک گزینه برای پرورش کودک دو زبانه محسوب می شود، هیچ مدرکی وجود ندارد مبنی بر اینکه این تنها راه یا بهترین راه برای پرورش کودک دو زبانه باشد. والدین نباید نگران این مطلب باشند که هر دو به زبان مادری خود با فرزندشان صحبت می کنند یا اینکه زبان های خود را با فرزندشان در هم می آمیزند. زیرا ثابت شده است که کودکان بدون توجه به رویکرد والدینشان زبان های خود را در هم می آمیزند. رویکردهای بسیاری منجر به دو زبانگی می شوند. والدین باید به نحوی با فرزندشان صحبت کنند که برای آنها آسان و طبیعی باشد.

6. اگر می خواهید فرزندتان به زبان اکثریت صحبت کند، دیگر نباید به زبان خانه با فرزندتان حرف بزنید

نادرست

بعضی از والدین سعی می کنند به زبان اکثریت با فرزندشان حرف بزنند زیرا می خواهند فرزندشان آن زبان را یاد بگیرد، حتی اگر خودشان به آن زبان تسلط نداشته باشند. این می تواند بدان معنا باشد که مکالمات و تعامل ها بین والدین و فرزند حس طبیعی یا راحتی ندارند. هیچ مدرکی وجود ندارد دال بر اینکه استفاده مکرر از زبان دوم در خانه برای یاد گرفتن زبان دوم در کودک ضروری است. به علاوه بدون دانش درباره زبان خانه خانواده، کودک ممکن است از اعضای خانواده که فقط به زبان خانه حرف می زنند، منزوی شود. پژوهش نشان می دهد که کودکانی که شالوده نیرومندی در زبان خانه دارند راحتتر می توانند زبان دوم را یاد بگیرند. کودکان در معرض ریسک بزرگ از دست دادن زبان خانه خود خواهند بود اگر در خانه بطور مداوم حمایت نشوند.

 چگونه از کودک دو زبانه خود حمایت کنیم

راه های زیادی برای حمایت از فرزند دو زبانه وجود دارد:

•   کاری را انجام دهید که برای شما و خانواده شما راحت است. اگر در زبانی روان و سلیس نیستید، سعی نکنید با فرزندتان به آن زبان حرف بزنید.

•   اگر فرزندتان دو زبان را در هم می آمیزد نگران نشوید. این یک بخش نرمال از دو زبانه شدن است. فرصت های زیادی به فرزندتان بدهید تا به زبان خانه بشنود، حرف بزند، بازی کند و تعامل داشته باشد.

•   اگر فکر می کنید که فرزندتان تأخیر زبانی دارد، از یک آسیب شناس زبان گفتاری در مورد بهترین روش های کمک به فرزند در یادگیری بیش از یک زبان مشاوره بخواهید.

منبع:برترین ها                                                               معـاونـت پـرورشـی دبیـرستـان نـور2

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 26 دی 1391 :: نویسنده : دبیرستان نور 2









هنر لذت بردن در زندگی

 

بیاییم این یک عمر که داریم، زندگی کنیم. اگر عمر دیگری خدا به ما بخشید صرف کارهای مهم دیگر کنیم.

 

واقعا درست زندگی کردن و لذت بردن از زندگی یک هنر است که افراد کمی به این هنر آراسته اند. وقتی همیشه از خاطرات گذشته لذت می بریم و برای بودن در روزهایی که گذشت حسرت می خوریم، یعنی در حال حاضر هم در روزهایی زندگی می کنیم که بسیار دوست داشتنی و قشنگ اند اما از آنها غافلیم.

 

کسانی که جز حسرت خوردن برای گذشته و انتظار کشیدن برای آینده چیزی بلد نیستند کی می خواهند از زندگی لذت ببرند؟ زندگی همین حالا زیباست.

 

اسباب و اثاثیه می خریم که با آنها راحت زندگی کنیم اما حواسمان پرت می شود و انقدر می خریم و می چینیم که لاجرم خدمتکار اثاثها می شویم . حالا به جای اینکه آنها به ما خدمت کنند ما تمام وقتمان را برای نگهداری و تمیز کردن و ... اثاثها صرف می کنیم. و مهمتر از همه همسر و فرزندانمان را هم دائما برای نگهداری از آنها آزار می دهیم.

 

مشغول کار می شویم تا پول لازم برای شروع زندگی را تهیه کنیم. فکر می کنیم چند وقتی از تفریح و استراحت و با هم بودن کم کنیم تا مقدمات زندگی فراهم شود بعد در کنار هم زندگی خواهیم کرد. اما کم کم یادمان می رود هدفمان چه بوده . شب ها تا دیر وقت سر کار می مانیم و روزها چنان درگیر می شویم که فرصت یک تلفن زدن پیدا نمی کنیم ... تا زندگی تمام می شود ولی ما هنوز زندگی نکرده ایم.

 

چه بسا همسران میانسالی که وقتی به همه چیز رسیدند،تازه در بن بست حسرت گرفتار می شوند. چرا که عقده های دوران جوانیشان که در سختیهای بسیار و مقرارت خفه کننده گذشته است، دست و پای آنها را بسته است. بسیاری از بی عاطفگی های سالمندان در قبال فرزندانشان، عقده های دوران گذشته زندگی است. گاهی از رفتار والدینی که با وجود توان مالی به زندگی سخت فرزندانشان نمی رسند تعجب می کنیم. اما اگر پای حرفهایشان بنشینیم خواهیم شنید که تمام جوانیشان برای جمع کردن مال و رسیدن به این نقطه از زندگی گذشته است . گویا اکنون دوست دارند از جوانهای رفاه طلب امروزی ،با کمک نکردن و دریغ کردن انتقام بگیرند. اگر می خواهید این عقده ها رفتار شما را در آینده تحت تاثیر قرار ندهد، و شما را به پیرهای خسیس و بداخلاق و ... تبدیل نکند، از حالا زندگی کنید. آینده هم مثل حالاست.

 

زندگی های بی جهت سخت

 

گاهی یک طرز فکر خاص و عجیب پیدا می کنیم و روی آن آنقدر پا فشاری می کنیم تا زندگی را کج و کوله می کنیم و اصرار داریم که تا آخر عمر، هم خودمان سختی های بی جهت بکشیم و هم به خورد دیگران دهیم. چه دلیلی دارد که برای همیشه از تفریحاتی مثل سینما، غذا خوردن در رستوران، سفرهای تفریحی و ... اعراض کنیم. به فرض که محیط یک سینما خوب نباشد، از سینمای دیگری استقبال کنید.

 

به فرض که شما دوست ندارید غذای بیرون را بخورید به خاطر همسر و فرزندانتان گاهگاهی این کار را بکنید. به هر حال یک خانواده نیاز دارد گاهی سینما گاهی شهربازی، سفرهای تفریحی و ... را تجربه کند. اگر از بی بند و باری و خیلی چیزهای دیگر می ترسید با روش خودتان از اماکن تفریحی استفاده کنید اما از خانواده، انتظار غیر عادی زندگی کردن را نداشته باشید. اگر فرزندانتان را طوری بار بیاورید که هرگز شهر بازی را تجربه نکنند، قطعا برای آنها یک عقده ایجاد کرده اید اگرچه انقدر شهامتشان را کشته باشید که هرگز راجع به عقده هایشان حرف نزنند.

 

هنر زندگی نزد واقع بین هاست

 

کسی که واقع بین است، زندگی خود را در همان شرایطی که هست قبول می کند، با مشکلاتش مبارزه می کند، و همواره در اصلاح معایب آن خواهد کوشید . چنین کسی می تواند از زندگی لذت هم ببرد.

 

آنها که دائما در خارج از زندگی شان دنبال خوشبختی می گردند و همواره بی هیچ زحمتی منتظرند تا در آینده یک زندگی عجیب و غریب برایشان شروع شود، هیچ وقت از زندگی لذت نمی برند آینده هم برای اینها بهتر از گذشته نیست. اینها هیچ وقت مشغول زندگی کردن نمی شوند ، بلکه وقت تلف می کنند تا عمرشان سرآید. زندگی حق کسانی است که بلدند در شرایط خودشان و با داشته های خودشان خوشبخت باشند. کسی که برای خوشبخت بودن شرایطی تعیین نکرده باشد در هر شرایط و موقعیتی می تواند خوشبخت باشد. زندگی زیباست این ما هستیم تعریف زیبایی را عوض کرده ایم . به قول سهراب چشمها را باید شست جور دیگر باید دید.

معاونت پرورشی دبیرستان نور2





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


15 روش ارزان برای لذت بردن از زندگی

 

رفتن به یک کنسرت زنده و تماشای زنده اجرای موسیقی تجربه بی نظیری است اما اگر نمی توانید هر روز از این لذت بهره ببرید از امکانات بی نظیر تکنولوژی برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید

لذت بردن از زندگی با پول راحت تر است اما برای لذت بردن اگرچه پول لازم است اما کافی نیست. حتی برخی پا را فراتر گذاشته اند و معتقدند برای لذت بردن از زندگی حتی پول هم لازم نیست.

در این مقاله شما را با 15 روش ارزان برای لذت بردن از زندگی آشنا می کنیم.

1 - زیر دوش آواز بخوانید

باور کنید خیلی از خوانندگان مطرح از همین جا شروع کرده اند. علاوه براین با ابراز احساساتتان از این طریق می توانید به آرامش برسید.

2 - حال یک دوست قدیمی را بپرسید

امتحانش ضرر ندارد. الان، همین الان تلفن را بردارید و به یک دوست قدیمی زنگ بزنید. به این ترتیب هر دوی شما از یک لذت ارزان زندگی لذت خواهید برد

3 - هدیه های قدیمی و یادگاری ها

هدیه های قدیمی که گرفته اید نگاه کنید، عکس های خاطره انگیز هم بد نیست. یاد آوری روزهای خوش هم زیباست . از قدیم گفته اند وصف العیش نصف العیش.

4 - آشپزی کنید

آشپزی کردن یکی از راه هایی است که به آرامش و لذت می انجامد. اگر برای کسانی که دوستشان دارید آشپزی کنید، لذتتان را دو برابر خواهد کرد.

5 - با مشکلات شوخی کنید

مشکلات زندگی تمامی ندارد پس اگر با آنها شوخی کنید شادی هایتان هم تمامی نخواهد داشت . البته فراموش نکنید منظور از شوخی این نیست که خودتان را سرکوب کنید و به باد تمسخر بگیرید.

6 - از درخت بالا بروید اگر نبود جوی آب هم هست بر روی لبه جوی راه بروید

می خندید باور کنید لذت بخش است . اگر شک دارید امتحان کنید.

7 - از داشته هایتان استفاده کنید

یکی از عادت های بد برخی از ما این است که بهترین لباس ها، غذاها، تفریحات، پول ها و حتی احساساتمان را برای روز مبادا نگه می داریم.

زیاد بگو دوستت دارم. از آنچه در اختیار داری استفاده کن و آن را برای روز مبادا ذخیره نکن.

8 - به خودتان جایزه بدهید

همه ما در طول روز کارهای خوب زیادی انجام می دهیم پس چرا به خودتان جایزه نمی دهید!

یک شاخه گل، یک بستنی خوشمزه، یک لباس مخصوص خانه ارزان و شیک، یک بسته پفک، پاستیل و .... از خودتان قدردانی کنید.

9 - تشکر کنید

هر روز افراد زیادی به ما محبت می کنند. قدر دانی و تشکر از آنها نه تنها خستگی را از تن ایشان به در می کند باعث لذت و شادی خود شما هم می شود.

موقع پیاده شدن از تاکسی از راننده تشکر کنید.

از همکارتان به خاطر همکاری و همراهی تشکر کنید.

از رئیستان بابت کار خوبی که برایتان انجام داده تشکر کنید.

از مادر یا همسرتان به خاطر غذای خوشمزه تشکر کنید.

از خدا تشکر کنید.

10 - موسیقی گوش کنید

رفتن به یک کنسرت زنده و تماشای زنده اجرای موسیقی تجربه بی نظیری است اما اگر نمی توانید هر روز از این لذت بهره ببرید از امکانات بی نظیر تکنولوژی برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

11 - دیدن فیلم و خواندن رمان های جذاب،شعر خواندن را هم امتحان کنید

این تفریحی است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. تفریحی که ثروتمندان و فقرا در آن شریک اند. اما هر کدام به وسع و سطح سواد و درک هنری خودشان.

12 - به پارک و دل طبیعت بروید

یکی از بهترین سرگرمی های روزهای گرم سال این است که شام را بردارید و به همراه اعضای خانواده به نزدیک ترین پارک محل بروید.

13 - با بچه ها رفاقت کنید 

دوستی با بچه ها کودک درونتان را هر چند در خواب عمیق باشد بیدار می کند و به یادتان می آورد که وقتی نوزاد بودید روزی 300 بار می خندیدید اما این روز ها هفته ای یک لبخند می زنید!

14 - به دیگران کمک کنید

هر کاری از دستتان بر می آید برای اطرافیانتان انجام دهید. لازم نیست پول خرج کنید شنیدن درد دل یک دوست، همکار و یا همسفر اتوبوس، حمل کردن خرید های یک فرد مسن و .... هرچه از دستتان برمی آید.

لذت کمک کردن به دیگران را ازخودتان نگیرید.

15 - محیط اطرافتان را مرتب کنید

اگر بیرون خود را مرتب کنید درونتان هم مرتب می شود. اتاق، محل کار، راه پله های ساختمان، کوچه و ماشینتان را تمیز کنید و بعد از اتمام کار از تمیزی لذت ببرید.

            معـاونـت پرورشـی دبیـرستــان نــور2





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 24 دی 1391 :: نویسنده : دبیرستان نور 2

مردها کاین گریه در فقدان همســــــــر می کنند
بعد مرگ همســـــــر خود ، خاک بر سر می کنند
!

خاک گورش را به کیسه ، سوی منزل مـــی برند !
دشت داغ سینــه ی خـــــود ، لاله پرور می کنند

چون مجانین ! خیره بر دیوار و بر در مــی شوند
خاک زیر پای خود ، از گریه ، هــــی ! تر می کنند

روز و شب با عکــس او ، پیوسته صحبت می کنند
دیده را از خون دل ، دریای احمـــــر مــــی کنند !

در میان گریه هاشان ، یک نظر ! با قصد خیـــــر !!
بر رخ ناهیـد و مینـــــا و صنــــــوبر می کنند !

بعدِ چنـــدی کز وفات جانگــــــداز ! او گذشـــت
بابت تسلیّت خــود ! فکـــر دیگـــــر مـــی کنند

دلبری چون قرص ماه و خوشگل و کم سن و سال
جانشیـــــن بی بدیل یار و همســــــر می کنند

کــج نیندیشید !! فکــر همســــــر دیگر نیَند !
از برای بچه هاشان ، فکر مـــادر مـــی کنند                                                                                                       مصیبت دیدگان دبیرستان نور2




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


                                          9روش موثر درس خواندن برای دانشجویان ودانش آموزان

تاریخ انتشار : شنبه 23 دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۳

بسیاری از دانشجویان از همان دوران ابتدایی به دنبال شیوه صحیح یادگیری و درس خواندن بوده‌اند. از شیوه‌هایی مانند حفظ کردن گرفته تا حبس کردن خود در یک اتاق ولی در اینجا شیوه‌های موثری برای مطالعه آورده شده است
به گزارش  باشگاه خبرنگاران ؛ اخیرا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بسیاری از این عادت‌های مطالعه هیچگونه توجیه علمی ندارند حتی برخی از این شیوه‌ها تاثیری برخلاف شواهد و تصورات موجود دارند.

در ادامه برخی از شیوه‌های موثر مطالعه و یادگیری را مرور می‌کنیم:

۱-تغییرمتناوب مکان مطالعه و درس خواندن:

اگرچه بسیاری از دانشجویان به مطالعه در کتابخانه شدیدا معتقد هستند، اما دانشمندان علم ادراک بر این باورند تغییر متناوب محیط مطالعه برای یادگیری بسیار موثر است. چرا که حافظه انسان بر اساس موقعیت و مکان شکل می‌گیرد در نتیجه تغییر محیط مطالعه، میزان به خاطر سپردن چیزهایی که یاد گرفته‌اید را افزایش خواهد داد.

۲- مطالعه و انجام تکالیف گروهی:

هیچ وقت قدرت همکلاسان و هم گروه های خود را دستکم نگیرید. به ویژه وقتی که بر روی یک مسئله دشوار کار می‌کنید. تقسیم مسوولیت یکی از راه‌های موثر جهت فائق آمدن بر مشکلات و کاهش حجم کاری و درسی می‌باشد و به شما اطمینان می‌دهد که درس را بهتر بفهمید. این فعالیت گروهی ممکن است حتی منجر به پیدا کردن یک دوست جدید شود.

۳- استفاده از کارت‌های فلش:

بعضی وقت‌ها بهترین شیوه، همان شیوه‌ای است که همیشه از آن استفاده می‌شود. درست است که کارت‌های فلش قدیمی هستند اما هنوز وسایل خوب و قابل اتکایی هستند. نوشتن نکته‌ها، تعاریف و توضیحات بیش از یک بار، به نقش بستن اطلاعات در حافظه کمک می‌کنند. ضمن اینکه این کارت‌ها یک وسیله بسیار عالی جهت یادآوری و تداعی تعریف‌ها می‌باشند.

۴- امتحان دادن:

هر چقدر هم که از امتحان تنفر داشته باشید اما مطالعات نشان می‌دهد یک ارزشیابی جدی مانند امتحان نه تنها مؤید میزان دانش دانشجویان است بلکه می‌تواند کیفیت و ارزش علمی دانشجویان را نیز افزایش دهد. آزمون‌های متناوب به یادگیری دوباره و به خاطر آوردن اطلاعات ما کمک می‌کند، ضمن اینکه در هنگام آماده شدن برای امتحانات نهایی تازه به ارزش و عملکرد امتحانات طول ترم پی می‌بریم.

۵- خوابیدن

یک ذهن خسته، ذهنی کند است. پس به اندازه کافی بخوابید و شاهد افزایش معدل درسی خود باشید.

۶- خود را در هیچ گروه یا دسته‌ای قرار ندهید

دانشجویان اغلب خود را در یک دسته خاص طبقه‌بندی می‌کنند. به عنوان مثال خود را دانشجوی دارای هوش دیداری یا دارای هوش شنیداری قلمداد می‌کنند یا اینکه برخی معتقدند طرف چپ مغزشان فعال‌تر است یا برخی بر این باورند که طرف راست مغزشان فعال‌تر است. تحقیقات نشان می‌دهد که این طبقه‌بندی‌ها به میزان زیادی همراه با خطاست. بهترین شیوه این است که به جای نگرانی درباره اینکه در کجای فرآیند یادگیری قرار دارید، مناسب ترین شیوه یادگیری را مطابق با توانایی‌های خود پیدا کنید.

۷- حضور در کلاس

شاید این مسئله بدیهی و واضح باشد. اما سخنرانی‌های طولانی استادان و زمان شروع کلاس‌ها در ساعات اولیه صبح، اغلب باعث شده شرکت در کلاس تا حدودی سلیقه‌ای و دلبخواهی شود. بهترین شیوه برای آمادگی در امتحانات، حضور در کلاس درس می‌باشد. در این صورت می‌توانید با سلسله مراتب درسی آشنا شده و از مطالبی که از آنها امتحان گرفته می‌شود، مطلع شوید.

۸- خود را غرق جزوه‌ها و منابع درسی متعدد نکنید

با توجه به این ضرب‌المثل قدیمی که کیفیت بهتر از کمیت است، یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد غرق شدن در خیل عظیم جزوه‌ها و کتاب‌های درسی متعدد شیوه موثری برای یادگیری نیست. بلکه بهترین شیوه تمرکز بر روی یک موضوع و وقت گذاشتن بر روی آن تا زمان تسلط کامل بر روی مطالب موجود در آن کتاب می‌باشد. همیشه سعی کنید کمتر بین موضوعات مختلف گشته ومنبع خود را تغییر دهید. به عبارت ساده تر از این شاخ به آن شاخ نپرید در این صورت کمتر خسته شده و بیشتر یاد می‌گیرید.

۹- منظم باشید
تنها چیزی که از داشتن یک ضر‌ب‌الاجل زمانی بدتر است، از دست دادن این ضرب‌الاجل می‌باشد. پس سعی کنید همیشه منظم باشید و از تعلل و به تعویق انداختن وظایف خود اجتناب کنید.

         معاونت پرورشی دبیرستان نور2





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پس از رسیدن یک تماس تلفنی برای یک عمل جراحی اورژانسی، پزشک با عجله راهی بیمارستا...ن شد ,,, او پس از اینکه جواب

تلفن را داد، بلافاصله لباسهایش را عوض کرد و مستقیم وارد بخش جراحی شد ,,,
>>>>>>
او پدر پسر را دید که در راهرو می رفت و می آمد و منتظر دکتر بود. به محض دیدن دکتر، پدر داد زد: چرا اینقدر طول کشید تا بیایی؟ مگر نمیدانی زندگی پسر من در خطر است؟ مگر تو احساس مسئولیت نداری؟
پزشک لبخندی زد و گفت: "متأسفم، من در بیمارستان نبودم و پس از دریافت تماس تلفنی، هرچه سریعتر خودم را

رساندم ,,, و اکنون، امیدوارم شما آرام باشید تا من بتوانم کارم را انجام دهم ,,,

پدر با عصبانیت گفت:"آرام باشم؟! اگر پسر خودت همین حالا توی همین اتاق بود آیا تو میتوانستی آرام بگیری؟ اگر پسر خودت

همین حالا میمرد چکار میکردی؟

پزشک دوباره لبخندی زد و پاسخ داد: "من جوابی را که در کتاب مقدس انجیل گفته شده میگویم" از خاک آمده ایم و به

خاک باز می گردیم ,,, شفادهنده یکی از اسمهای خداوند است ,,, پزشک نمیتواند عمر را افزایش دهد ,,, برو و برای پسرت از خدا

شفاعت بخواه ,,, ما بهترین کارمان را انجام می دهیم به لطف و منت خدا ,,,

پدر زمزمه کرد: (نصیحت کردن دیگران وقتی خودمان در شرایط آنان نیستیم آسان است ),,,

عمل جراحی چند ساعت طول کشید و بعد پزشک از اتاق عمل با خوشحالی بیرون آمد ,,, خدا را شکر! پسر شما نجات پیدا کرد ,,,


و بدون اینکه منتظر جواب پدر شود، با عجله و در حالیکه بیمارستان را ترک می کرد گفت : اگر شما سؤالی دارید، از پرستار بپرسید.

پدر با دیدن پرستاری که چند لحظه پس از ترک پزشک دید گفت: "چرا او اینقدر متکبر است؟ نمی توانست چند دقیقه صبر کند تا من در مورد وضعیت پسرم ازش سؤال کنم؟

پرستار درحالیکه اشک از چشمانش جاری بود پاسخ داد : پسرش دیروز در یک حادثه ی رانندگی مرد ,,, وقتی ما با او برای

عمل جراحی پسر تو تماس گرفتیم، او در مراسم تدفین بود ,,, و اکنون که او جان پسر تو را نجات داد ,,, او با عجله اینجا را ترک

کرد تا مراسم خاکسپاری پسرش را به اتمام برساند."

هرگز کسی را قضاوت نکنید چون شما هرگز نمیدانید زندگی آنان چگونه است و چه بر آنان میگذرد یا آنان در چه شرایطی هستند

                                                            معاونت پرورشی دبیرستان نور 2





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 18 دی 1391 :: نویسنده : مجتمع آموزشی پرورشی نور

نحوه برخورد والدین با مسایل تحصیلی نوجوانان نقش مهمی در پیشرفت یا افت تحصیلی و مشکلات آموزشی آنان دارد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که بین طرز تلقی نوجوانان از ویژگی های والدین و محیط خانوادگی با پیشرفت تحصیلی آنان همبستگی معنی داری وجود دارد (نتایج براساس توصیف های نوجوانان در سه گروه با والدین هدایت کننده، والدین قدرت مدار و والدین آسان گیر یا آزاد به دست آمد).

والدین هدایت کننده:

- به نوجوانان خود کمک می کنند تا در برخورد با هر موضوعی، جوانب آن را بسنجند.

- از این که فرزندانشان برخی از مسایل را بهتر از آنان بشناسند احساس رضایت می کنند.

- درباره مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با فرزندانشان گفت و گو می کنند.

- فرزندان نوجوان خود را در تصمیم گیری های مربوط به خانواده شرکت می دهند.

- در واکنش به موفقیت های تحصیلی و ایفای نقش های مثبت، نوجوان را تشویق می کنند.

- اگر فرزندشان نمره پایین بگیرد با تشویق به موفقیت بیشتر به او کمک می کنند.

والدین قدرت مدار:

- از نوجوان خود می خواهند که با آنان بحث نکنند، بزرگسالان را زیر سؤال نبرند و به فرزندان خود گوشزد می کنند که وقتی بزرگ تر شوند متوجه اشتباهات کنونی خود خواهند شد.

- وقتی فرزندانشان نمره بد می گیرند به شدت ناراحت می شوند و بر سخت گیری هایشان می افزایند.

والدین آسان گیر:

- توجهی به نمرات درسی فرزندانشان ندارند و به آن اهمیتی نمی دهند.

- هیچ گونه نظم و قاعده ای برای اوقات فراغت و مدت زمان تماشای تلویزیون نوجوان خود در نظر نمی گیرند.

- در برنامه های اولیا و مربیان که از طرف مدرسه ترتیب داده می شود، شرکت نمی کنند.

- بر انجام تکالیف درسی فرزندانشان نظارتی ندارند و آنها را کنترل نمی کنند.

این دسته از والدین به دو روش با مسایل تحصیلی فرزندانشان مواجه می شوند. گروهی از آنان به طورکلی کاری به درس و مشق فرزندان خود ندارند و گروهی دیگر به درس و تکالیف بچه ها توجه می کنند، اما معتقدند که بچه را باید به حال خود گذاشت تا خود مسئولیت کاری خود را به عهده بگیرند.

نتایج نشان می دهد که بهترین نمره های درسی از آن فرزندان والدین هدایت کننده بوده و برعکس، فرزندان والدین قدرت مدار و فرزندان والدین آسان گیر و والدین بی ثبات کمترین پیشرفت تحصیلی را داشته اند.

فرزندانِ خانواده های ازهم گسیخته نیز به خصوص در سال های آخر دبیرستان دچار افت تحصیلی سنگینی می شوند. افت شدید درسی و ترک تحصیل نوجوانان می تواند مقدمه ورود او به برخی انحرافات باشد.

http://rebaat.blogfa.com





نوع مطلب : اهداف و برنامه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


اقداماتی برای خانواده ها

روش های فراوانی وجود دارد که خانواده ها می توانند با کمک یکدیگر، تلویزیون را به عاملی مؤثر در زندگی کودکان تبدیل نمایند.

● تهیه برنامه زمان بندی شده

خانواده ها باید با کمک یکدیگر محدودیت روزانه برای تماشای تلویزیون قائل شوند. والدین و فرزندان می توانند لیستی از برنامه های مورد علاقه خانواده برای تماشا تهیه نمایند. هم چنین: والدین باید این برنامه را در اختیار پرستار کودک یا افرادی که وقت خود را با کودک می گذرانند قرار داده و از اجرای دقیق آن مطمئن شوند.

▪ توجه

والدین هنگام انتخاب برنامه ها باید به خاطر داشته باشند که کودکان در یادگیری باهم تفاوت دارند. شاید برخی از کودکان خیلی سریع از دیگران مطالب ابتدائی، موضوعات و پیام هائی که از قبل در برنامه ها روی آن کار نشده است فرا بگیرند.

● همراه با کودکانتان برنامه ها را تماشا کنید

برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی تنها برنامه هائی نیستند که برای کودکان مناسبند. بسیاری از برنامه های سرگرم کننده درس های مهمی به کودکان می آموزند اگر والدین چنین برنامه هائی را همراه با کودکان خود تماشا کنند، خواهند فهمید که آیا برنامه ها مناسب هستند یا خیر، و هم چنین آیا کودکان آمادگی درک مسائل و مطالب برنامه ها را دارند یا خیر. علاوه براین والدینی که همراه با کودکانشان برنامه های مورد علاقه آنها را تماشا می کنند، می توانند درباره آن چه تماشا کرده اند با کودکانشان گفتگو نمایند.

● درباره برنامه ها گفتگو کنید

والدین حتی اگر نمی توانند همراه با کودکانشان برنامه ها را تماشا کنند گفتگو کردن درباره آن چه بچه ها دیده اند برای خانواده با اهمیت است. گفتگو با والدین به کودکان کمک می کند تا آن چه را دیده اند، تفسیر نمایند و دستاویز بهتری برای برخورد با مسائلی که شاید در برنامه ای فرضی پیش آید نظیر جنگ، خشونت، ویژگی های جنسی و .... پیدا کنند. از این گذشته محبت درباره تلویزیون به کودکان کمک می کند تا بینندگانی منتقدتر و نکته سنج تر شوند.

●نظرات خود را بیان کنید

والدین باید برای گفتگو درباره احساسات و عقاید خود در مورد برنامه های مشخص احساس آزادی نمایند اگر آنها فکر می کنند برنامه ای مناسب نیست باید علت آن را به کودک خود بگویند. والدین با توضیح دادن عقیده خود درباره یک برنامه مشخص، کودکان را به پروراندن عقاید و نظرات خود ترغیب می کنند.

● تلویزیون جزئی از فعالیت هاست

خانواده ها باید به تلویزیون به عنوان بخشی از فهرست فعالیت های گوناگون در خانه یا پیرامون خانه، مثل بازی، دوچرخه سواری، مطالعه یا یک کار ذوقی نگاه کنند. برخی عقیده دارند یک اتاق دیگر برای دیگر فعالیت های خانواده در نظر گرفته شود.

● تعمیم دادن برنامه های تلویزیون

والدین می توانند به کودکان کمک کنند تا کتاب های رمان و داستان های نمایشی را که در تلویزیون دیده اند، از کتابخانه بگیرند، هم چنین باید کودکان را تشویق کرد تا به دنبال کتاب ها یا مجلاتی که در آن اطلاعات بیشتری در زمینه موضوعات تاریخی و علمی که در تلویزیون به نمایش در می آیند باشند. نظریه دیگر این است که با استفاده از نقشه و کره جغرافیائی، مکان هائی را که بچه ها چیزهائی از آنها در اخبار تلویزیون یا برنامه های دیگر دیده اند، به آنها نشان داد. علاوه بر اینها می توان کودکان را تشویق نمود تا درباره چیزهائی که در تلویزیون می بینند پرس وجو کنند و از آن چه یاد گرفته اند گزارشی به خانوداه بدهند.

● استفاده از تلویزیون برای برانگیختن خلاقیت و نوشتن

برنامه های تلویزیون مانند یک تخته پرش برای خلاقیت کودک عمل کند. والدین می توانند به کودکان خود پیشنهاد دهند تا یک متن یا طرح داستانی برای نمایش دلخواه خود و اجرای آن بنویسند، اگر خانواده دوربین فیلمبرداری دارد، می تواند نمایش بچه ها را ضبط کند. نظریه دیگر این است که: اگر بچه ها نسبت به یک برنامه شدیداً واکنش نشان دهند، والدین می توانند از آنها بخواهند تا طرح خود را دوباره بررسی کنند.

▪ در مورد خردسالان مناسب تر اینست که آنها را تشویق کنیم تا آن چه را در تلویزیون دیده اند نقاشی کنند.

● از تلویزیون برای تشویق یا تنبیه استفاده نکنید

والدین باید از عنوان کردن تماشای تلویزیون به عنوان جایزه برای رفتار خوب کودکان و محروم کردن آنها از تماشای آن، به دلیل رفتار بد پرهیز نمایند. چنین رفتارهائی فقط منجر به افزایش اهمیت تلویزیون می شود ضمن این که دید بدون هدف را در کودکان تقویت می کند.

● نمونه های خوب برای کودکان ارائه دهید

اگر والدین خودشان دید انتقادی نداشته باشند کودکانشان نیز موفقیت کمی در این زمینه پیدا می کنند. والدین باید خودشان برای تماشای تلویزیون برنامه زمان بندی شده داشته و برنامه هائی را که فکر می کنند مفید هستند انتخاب نمایند. والدین زمانی که برنامه ای را که برای بچه ها مفید نیست تماشا می کنند باید از بچه ها بخواهند به سرگرمی دیگری بپردازند. نکته مهم برای این که تلویزیون به عاملی ”مؤثر“ در زندگی کودک تبدیل شود اینست که:

تلویزیون را فقط برای این که بدانید چه برنامه ای در حال پخش است روشن نکنید. مردم باید تماشای تلویزیون را به چشم سرمایه گذاری در وقت خود نگاه کنند به منظور بها دادن به برنامه تفریحی، دروس آموزشی و اخلاقی یا اطلاعات مهم که هر روز در زندگی به کار می بندیم، تنظیم کردن زمان تماشای تلویزیون می تواند ارزشمند باشد.

http://www.aftabir.com





نوع مطلب : اهداف و برنامه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 18 دی 1391 :: نویسنده : مجتمع آموزشی پرورشی نور
رحلت مرموز آیت ا... سید مصطفی خمینی در آبان 1356 را می توان نقطه عطفی در نهضت اسلامی مردم ایران دانست. مجالس یادبود در سراسر کشور برگزار شد و در آن مراسم، تظاهرات گسترده علیه رژیم به پا شد. از این رو رژیم، تصمیم گرفت با توهین به ساحت حضرت امام خمینی، چهره ایشان را به عنوان رهبری نهضت مخدوش کند. در اواسط دی ماه 1356، پیک دربار، نامه ممهور به مهر دربار را به داریوش همایون، وزیر اطلاعات و جهانگردی داد. او نیز نامه را به روزنامه اطلاعات جهت انتشار سپرد. مسعودی، صاحب امتیاز روزنامه، مفاد مقاله را باعث واکنش علما و روحانیون و برای آینده روزنامه خطرناک می دانست، اما در تماس با وزیر اطلاعات و نخست وزیر، آموزگار، دریافت که برخی از مفاد تند و تحریک آمیز آن به خواست شاه در مقاله آمده است. در این مقاله که با امضای مستعار "احمد رشیدی مطلق" در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، بطور صریح، بی حجابی فضلیت و حجاب، کهنه پرستی و ارتجاع معرفی و به ساحت مقدس امام خمینی، اهانت و قیام 15 خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود. با انتشار این مطالب اهانت آمیز، اولین واکنش ها در شهر قم آغاز شد. مدرسین حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز 18 دی تعطیل اعلام کردند و در این روز، طلاب با تشکیل اجتماع بزرگی تظاهرات خود را به سوی منازل مراجع آغاز کردند و تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند. بازاریان قم با مشاهده حرکت حوزه علمیه، تصمیم به تعطیلی مغازه های خود در 19 دی گرفتند. روز نوزدهم دی ماه ساواک و شهربانی به کمک نیروهای کمکی از تهران وارد شده و در حوالی مدارس علمیه متمرکز شدند. اقشار مختلف مردم با راهپیمایی به سوی منازل بزرگان حوزه، رفته رفته خروشان تر می شدند. نیروهای رژیم با مشاهده حرکت عظیم مردم تصمیم به حمله گرفتند و تیراندازی شروع شد و در این روز عده زیادی از طلاب و مردم قم به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.
 نتایج و پیامدهای قیام نوزدهم دی :
 1 ـ اثبات توخالی بودن شعار فضای باز سیاسی
 2ـ ثابت شد که شاه از حرکت مذهبی ـ سیاسی به رهبری روحانیت و در راس آنها، حضرت امام، بیش از هر حرکت سیاسی دیگر وحشت دارد
 3ـ نهضت در مسیر صحیح خود قرار گرفت؛ به نحوی که ترفندهای بعدی رژیم نیز بی ثمر افتاد
 4ـ متحجرین و مروجان جدایی دین از سیاست منزوی شدند. این قیام را باید نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست چرا که پس از آن امواج انقلاب اسلامی شدت گرفت و با چهلم های پی در پی مردم نقاط مختلف ایران دامنه انقلاب فراگیر شد و در نهایت به سرنگونی رژیم پهلوی انجامید.




نوع مطلب : اهداف و برنامه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


بنام خدا

اهم فعالیت معاونت پرورشی دبیرستان نور2

1- آماده سازی دبیرستان جهت آغاز سال تحصیلی (کلاس بندی، شستشوی ساختمان، حیاط، سرویس های بهداشتی)
2- برگزاری نمایشگاه تصویری دفاع مقدس

3- گرامی داشت هفته دفاع مقدس

4- برگزاری مراسم ولادت امام رضا (11 مهر)

5- مراسم شهادت امام جواد علیه السلام (25 مهر) با حضور حجة الاسلام سید محمد تقی غروی

6- مراسم شهادت امام باقر علیه السلام (2 آبان)

7- روز عرفه با حضور حجة الاسلام سعادت فر و قرئت دعا توسط سید زاهد جوادی

8- برگزاری مراسم عید قربان

9- برگزاری مراسم امام هادی

10- مراسم برگزاری عید غدیر با مداحی قنبری

11- برگزاری نمایشگاه کتاب در نماز خانه

12- سیاه پوش کردن سالن، نمازخانه، حیاط و... به مناسبت ایام محرم

13- عزاداری و مراسم سینه زنی در ایام محرم

14- برگزاری ایام عاشورا و تاسوعا (با حضور نماینده ی ولی فقیه در استانداری و با مداحی قربانی همراه با پذیرایی شام )

15- تهیه بروشور به مناسبت شهادت امام سجاد و قرائت احادیث در کلاسهای درسی توسط دبیران

16-  مراسم نوحه خوانی شهادت حضرت رقیه

17-برگزاری زیارت عاشوراودعای توسل

18-خرید کتاب کمک درسی

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


برنامه سال اول دبیرستان

برنامه سال دوم دبیرستان (ریاضی-تجربی- انسانی)

برنامه امتحانات نوبت اول سال تحصیلی 92-91 13

دبیرستان نـور2

روز و تاریخ امتحان

پـایه

اول

ساعت امتحان

دوم (201)

ریاضی

دوم (202)

تجربی

دوم (203)

انسانی

ساعت امتحان

شنبه

9/10/91

دین و زندگی1

14

هندسه

هندسه

تاریخ ایران

16

دوشنبه

11/10/91

ریاضی 1

14

ریاضی 2

ریاضی 2

تاریخ ادبیات

16

سه شنبه

12/10/91

****

**

آمار

****

آمار

16

چهار شنبه

13/10/91

علوم زیستی

14

بهداشت

زیست 1

بهداشت

16

شنبه

16/10/91

عربی 1

30/8

عربی 2

عربی 2

عربی 2

30/10

دوشنبه

18/10/91

فیزیک 1

30/8

فیزیک2

فیزیک 2

جامعه

30/10

سه شنبه

19/10/91

****

**

جغرافی

جغرافی

اقتصاد

30/10

چهارشنبه

20/10/91

ادبیات فارسی1

30/8

ادبیات فارسی 2

ادبیات فارسی2

ادبیات فارسی 2

30/10

یکشنبه

24/10/91

شیمی 1

14

شیمی 2

شیمی 2

جغرافی

16

سه شنبه

26/10/91

زبان خارجه1

14

زبان خارجه 2

زبان خارجه2

زبان خارجه 2

16

چهارشنبه

27/10/91

****

**

دفاعی

دفاعی

دفاعی

16

پنج شنبه

28/10/91

زبان فارسی 1

14

زبان فارسی2

زبان فارسی2

زبان فارسی 2

16

شنبه

30/10/91

مطالعات

30/8

دینی و زندگی2

دینی و زندگی2

دینی و زندگی2

30/10

**دانش آموزان عزیزبه نكات زیر توجه كنید**

 امتحان كلاسهای اول(شیفت صبح راس ساعت 30/8 وكلاسهای دوم راس ساعت  10/30)

شروع می شود.

امتحان كلاسهای اول(شیفت بعداظهر راس ساعت14 وكلاسهای دوم راس ساعت 16 ) شروع می شود.

  

   

     یك ربع قبل از شروع امتحان در دبیرستان حضور داشته باشید.

     آوردن هرگونه جزوه ، دفتر،كتاب ،تلفن همراه و... سرجلسه امتحان ممنوع می باشد.

     درصورت ارتكاب تقلب نمره آن درس صفر تلقی شده ودانش آموزان امتحان بعدی محروم می گردد.

         درصورت تجدیدی به تناسب مراحل انضباطی برای دانش آموز ثبت و اعمال می گردد.

         درصورت تجدیدی دانش آموز ملزم به شرکت درکلاسهای تقویتی می باشد.  





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


با سلام وعرض خوش آمد گویی به شما سرور عزیز 

کادر اجرایی آموزشگاه راهنمایی درسال تحصیلی 92-91 به شرح ذیل می باشد

مدیر : عباس قربانی

 معاون آموزشی : داود فهیمی

  معاون پرورشی : علی علیمردانی

  معاون  فناوری : محمد رضا عیوضی

  معاون اجرایی : محمد حسین باریک لو

  خدمتگزار ( سرایدار ) : عباس فلاح

تعداددانش آموزان : 290 نفر





نوع مطلب : دبیرستان امام حسن عسگری(ع) 1، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شما می توانید پیام های خود را به معاونت پرورشی آقای حجازی ارسال نمایید.

h2267g@chmail.ir





نوع مطلب : دبستان امام حسن عسگری(ع) 2، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


ردیف

نام و

نام خانوادگی

سمت

1

هاشم

رویدل

مدیر

2

محمد جواد

نیا

معاون

3

محمد علی

حجازی فرد

معاون

4

ولی

احراری فرد

مربی ورزش

5

كریم

رضا زاده

 

اول

6

محمد

گوهری  بوكت

دوم

 

7

عباسعلی

دارابخانی

سوم

8

عباس

بخشی

چهارم

9

هادی

فقیه

پنجم

10

غلامرضا

هاجری

ششم1

11

مهدی

محمدی

ششم2

12

محمد

یوسفی

ششم3

13

سید كاظم

موسوی

خدمتگزار





نوع مطلب : دبستان امام حسن عسگری(ع) 2، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 2 )    1   2   
درباره وبلاگ


تغییر ثابت ترین واژه است

مشارکت راه را کوتاه خواهد کرد

دست محبت الهی برسرجماعت است

مدیر وبلاگ : مجتمع آموزشی پرورشی نور
نظرسنجی
آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :