تبلیغات
مجتمع آموزشی و پرورشی نور - مطالب آذر 1392
 
مجتمع آموزشی و پرورشی نور
تلفیقی از ایده ها،امکانات و منابع انسانی
 
 

طی بخشنامه ای؛
شرایط صدور گواهی نامه های نوع دوم اعلام شد

طی بخشنامه ای، از سوی مركز برنامه ریزی وآموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش شرایط صدور گواهی نامه های نوع دوم اعلام شد

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای تحقق بخشی از اهداف  نظام آموزشی كاركنان دولت و به منظور بهره مند شدن كاركنان وزارت آموزش و پرورش از مزایای انگیزشی دوره های آموزشی كوتاه مدت ضمن خدمت و نیز برای ایجاد وحدت رویه در چگونگی اجرای بخشنامه های مذكور این شیوه نامه تدوین گردیده است.

بر اساس این گزارش گواهی نامه نوع دوم،  به گواهی نامه ای اطلاق می شود كه افراد پس از طی چند دوره آموزش ضمن خدمت و دریافت گواهی نامه نوع اول و ارائه آن ها،  می توانند از امتیازگواهی نامه  نوع دوم در یكی از سه سطح مهارتی، تخصصی و تخصصی پژوهشی استفاده نمایند. 

شایان ذكر است : متن كامل آئین نامه و نحوه تكمیل، بررسی، تائید و صدور گواهی نامه های نوع دوم در سایت مركز برنامه ریزی وآموزش نیروی انسانی به نشانی www.hrt.medu.ir  طی اطلاعیه های شماره 10- 18 و 21 قابل دریافت است .









نوع مطلب : اهداف و برنامه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


بسمه تعالی

گزارش سه ماهه اول سال تحصیلی 93-92

معاونت اجرایی دبیرستان نور 2

- از اول مهرماه 92 ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان صورت گرفته بود چون برنامه دانا            ویژه مدارس آماده نبود دانش آموزانی که ثبت نام کرده بودند پرونده آنها را کلاسی بندی کردیم و لیست حضوروغیاب کامپیوتری آماده کردیم و به دبیران تحویل داده شد.بعداً سرفرصت لیست های حضورغیاب طبق لیست های برنامه دانا به صورت کامپیوتری زده شد و هر درس و دبیر مربوطه آماده شد و به دبیر تحویل داده شد. در نوبت اول با همان لیست های کامپیوتری بود دبیرها حضورغیاب می کردند.

- بعدازآن از برنامه دانا و سامانه ثبت نام الکترونیکی آماده شد مشخصات دانش آموزان برای برنامه دانا تغذیه کنیم.وکلیه دانش آموزان ثبت نام شده اند و بعد انتخاب واحد و کلاس بندی شده اند. و مشخصات دبیران جدید که امسال به دبیرستان نور2 معرفی شده اند وارد سیستم برنامه دانا انجام دادیم برای لیست ها دبیران .

- پرونده های دانش آموزان را بررسی کردیم تا کمبودی از جمله مدارک کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی ، عکس و مدارک دوره راهنمایی کم نداشته باشند.

- فرم مشخصات دبیران تهیه شد برای دبیرها اهم از آدرس، عکس ، کپی کارت ملی و حکم کارگزینی از آنها برای داخل پرونده دبیران .

- بررسی پرونده اتباع خارجی ازجمله کپی کارت تردد ، اهم از خود دانش آموز و پدرو مادر دانش آموز و فیش واریزی.

- در آذرماه دبیران محترم نمره ای برای ارزیابی دانش آموزان داده بودند که قبل از امتحانات نوبت اول نمره ای از ارزیابی خود داشته باشد. آنها را وارد برنامه میقاب کردیم و کارنامه موقت صادرشد و به دانش آموز و اولیا اطلاع رسانی شد.

- لیست نمرات مستمر برای دبیران تهیه شد برای هر دبیر جداگانه در پاکت های مخصوص قرار داده شد.

- امتحانات دی ماه در تاریخ 4/10/92 در دو سانس شروع شد ، سانس اول برای دانش آموزان سال اول و سانس دوم برای دانش آموزان سال دوم دبیرستان بود. امتحانات راس ساعت مقرر شروع می شد و بعداز امتحانات ورقه شمارش با لیست نمرات در پاکت های مخصوص قرار می دادیم و به دبیرهای مربوطه تحویل داده می شد و امضاء از آنها گرفته می شد.

- در طول امتحانات لیست نمرات به تدریج به امور دفترداده می شد و نمرات ثبت می گردید تا آخرین لیست نمرات وارد سیستم شد. برای چک کردن نمرات، لیست نمرات با نمره از سیستم دریافت کردیم  و تک به تک لیست ها را چک کردیم برای اطمیان کامل بعداز آن کارنامه دانش آموزان به تفکیک کلاس ها چاپ کردیم و به معاونت ها تحویل داده شد.

- بعداز تحویل کارنامه ها نیمسال دوم شروع شد. لیست حضورغیاب دانش آموزان چاپ کردیم و تحویل معاونت آموزشی گردید هر دبیری لیست محضوص خود را در کلاسور ها قرار دادیم.

- بعداز اینکه نیمسال دوم شروع شد لیست نمرات با نمره تهیه با لیست دست نویس به دبیر مربوطه برای رویت نمرات خود دادشد و امضائ کردن و طبق کد درس به ترتیب آماده صافی می باشد.

- بعداز این نمرات توصیه نامه تحصیلی اول/دوم/ سوم راهنمایی برای دانش آموزان سال اول دبیرستان وارد سیستم شد برای هدایت تحصیلی دانش آموزان.

                                                                                                          علی اصغر اخلاقی - داود مختاری

                                                                                                                                       معاونت اجرایی دبیرستان نور2

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


به نام خدا

خلاصه ای از مهم ترین فعالیتهای صورت گرفته در زمینه فناوری اموزشگاه نور 2در سال تحصیلی 93-92 به شرح زیر میباشد:

فعالیتهای صورت گرفته در اتاقIT

الف)نصب و راه اندازی دیتا پروژکتور وپرده                                                                                                

ب)فضا سازی جهت استفاده کلاسی(تهیه صندلی های مناسبجهت دانش اموزان و مرتب نمودن کارگاه)                               

ج)به روز رسانی سیستم های رایانه ای از بابت نرم افزارهای Windows,Office ,Net supporting school                  

ترمیم سیستم های رایانه ای از بابت سخت افزاری که به شرح زیر است :                                                           

1)تهیه 6 عدد موس                                                                                                                        

2)تهیه 2عدد پاور                                                                                                                          

3)تهیه 2عدد کیبورد                                                                                                                      

4)یک عدد رم                                                                                                                              

5)یک عدد کارت شبکه                                                                                                                   

_نصب دیتا پروژکتور وپرده در سالن مطالعه دبیرستان وفضا سازی مناسب جهت استفاده کلاسی که در این قسمت  معمولا کلاسهای بهداشت (اقای محرابی)  برگزار می شود                                                                    

_نصب دیتا پروژکتور و پرده در محل ازمایشگاه وایجاد فضای مناسب برای استفاده دانش اموزان که کلاسهای ریاضی (اقای ابراهیم منش)بطور مستمر در این محل تشکیل میشود .همچنین دبیران شیمی وفیزیک بطور مکرراز این محل استفاده مینمایند.             

_فعالیتهای صورت گرفته در ازمایشگاه :                                                                                                         

الف) نصب دیتا پروژکتور وپرده                                                                                                                

ب)سامان دهی و نظارت بر عملکرد تجهیزات حرارتی و ایمنی وروشنایی و الکتریکی ازمایشگاه                                      

ج)مرتب سازی و تمیز نمودن محیط ازمایشگاه با همکاری دانش اموزان فعال مدرسه                                                   

د)چیدن وسایل ازمایشگاه به تفکیک دروس مختلف                                                                                            

ه)تهیه وتنظیم فهرست لوازم ووسایل موجود در ازمایشگاه ونصب ان درتابلوی ازمایشگاه                                               

و) تهیه مواد و وسایل مورد نیاز ازمایشگاه مانند کیت تعیین گروه .                                                                                                                                             

ز)همکاری با مدیر در خرید تجهیزات رایانه و ازمایشگاه                                                                                     

_تهیه ونگهداری دفتر ثبت فعالیتهای سایت رایانه و ازمایشگاه                                                                                 

_ایجاد وبلاگ برای مجتمع نور و به روز نمودن مرتب ان از بابت مطالب اموزشی و اخلاقی وتربیتی. وهمچنین قرار دادن رتبه بندی دانش اموزان در امتحانات نوبت اول در وبلاگ ومعرفی دانش اموزان برتر. ادرس سایت:                                  

www.Mojtamenour.mihanblog.com

شروع برگزاری کلاسهای اموزشی کامپیوتر در فروردین ماه سال اینده در اتاق IT                                                                                                     

_برگزاری جلسات گروه های اموزشی مختلف بین دبیران در محل دفتر مدرسه                                                         

شناسایی دانش اموزان با استعداد وخلاق ومعرفی انها به پژوهش سرای خواجه نصیر الدین طوسی برای شرکت در کلاسهای _

انجمن های علمی مختلف                                                                                                                          

-غنی سازی نرم افزارهای آموزشی اقدام به تشکیل بانک اطلاعات نرم افزاری                                                     

 _تشکیل هسته های پژوهشی با همکاری دبیران محترم و دانش اموزان

 -تشکیل جلسه ای باحضور مدیریت محترم مجتمع جناب آقای آهنگران وسخنرانی ایشان در حضور فناوران جوان

  _ تشکیل کارگاه اقدام پژوهی با سخنرانی جناب آقای بافکار .

_اجرای مرحله او ل آزمون های پیشرفت  تحصیلی و تقدیر از دانش اموزان برتر                                               

_اجرای بخش نامه ها وایین نامه های ارجاعی از سوی مدیر                                                                      

_همکاری در ثبت نام و سازمان دهی دانش اموزان                                                                             

_حضور فعال در مدرسه قبل از اغاز کار روزانه وخارج شدن از ان پس از خروج تمامی دانش اموزان از مدرسه    

_همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات گروه های اموزشی و شوراهای مدرسه                                 

_همکاری در حضور وغیاب دانش اموزان واجرای فعالیتهای عمومی و فراگیری مدرسه نظیر مراسم اغازین و مناسبتها و ایام ا...و نماز جماعت وفعالیتهای قرانی وعقیدتی و مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی وبازدیدها واردوهای اموزشی و علمی

-جلب مشارکت اولیاوخیرین در حوزه هوشمند سازی مدارس

-شناسایی دانش آموزان مستعد برای شرکت درجشنواره فناوری اطلاعات وارتباطات که در اردیبهشت ماه برگزار میشود

-معرفی سایتهای آموزشی ومفید به همکاران ودانش آموزان مانند www.hoomad.ir وwww.cicts.medu.irو www.roshd.ir

- .اطلاع رسانی به همکاران درمورد تغییر رمز عبور خود در سایت اتوماسیون اداری و ضمن خدمت





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


http://bayanbox.ir/id/5566577199691856015



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


http://bayanbox.ir/id/2689378327600294583 



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


http://bayanbox.ir/id/8986119232437416199



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


53 هزار مجتمع آموزشی

حذف مجتمع‌های آموزشی در آینده

وزیر آموزش و پرورش به طرح مجمع‌های آموزشی كه در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش در حال اجراست اشاره كرد و بیان داشت: در این طرح هرچند مدرسه زیر نظر یك مدرسه فعالیت می‌كرد به این معنی كه مدیر یك مدرسه كار مدارس دیگر را پیگیری می‌كند.

وی ادامه داد: در گذشته بین مدیر مدرسه و وزیر چند لایه مانند مدیركل آموزش و پرورش استان، شهرستان و منطقه وجود داشت كه با اجرای طرح مجتمع‌های آموزشی یك لایه مدیریتی افزایش پیدا می‌كرد.

فانی اضافه كرد: بررسی‌هایی كه انجام شد، نشان داده است، مدیران زیرمجموعه مجتمع‌های آموزشی انگیزه فعالیت را از دست داده‌اند و احساس می‌كنند آقابالاسر دارند ضمن اینكه اولیای دانش‌آموزان در مشاركت فكری و مالی مدرسه نگران هستند و فكر می‌كنند ممكن است هزینه‌ها در جای دیگری صرف شود.

وی تأكید كرد: مطالعاتی را انجام دادیم و مشخص شد كه این مجتمع‌ها موفق نیستند در نتیجه به تدریج و با تمهید مقدمات كاهش می‌یابند

یک سوال چرا در طی 3 سال این تعداد مجتمع تشکیل شد
 با این همه مشکلات
؟






نوع مطلب : اهداف و برنامه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


http://bayanbox.ir/id/6361409699023611906



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



آخرین آمار دانش‌آموزان، كلاس‌های درس، مدارس و فرهنگیان كشور منتشر شد

رئیس مركز آمار ، فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ، جدیدترین آمارهای مربوط به دانش‌آموزان، كلاس‌های درس، مدارس و فرهنگیان كشور را در سال تحصیلی 93 – 92 اعلام نمود .

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری فارس ، یوسف نوری  آخرین آمار  دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی  را چنین اعلام كرد  : تعداد دوازده میلیون و 878 هزار و 742 دانش آموز( با احتساب پیش دبستانی و بزرگسال )  ، 454 هزار و 988 دانش‌آموز در دوره پیش دبستانی ،  هفت میلیون و 14 هزار و 701 دانش‌آموز در مقطع  ابتدایی ،  5.5 میلیون دانش‌آموز در مقطع متوسطه ( اول  دبیرستان یا راهنمایی 2 میلیون و 79 هزار و 15 نفر و دوره دوم متوسطه یا دبیرستان 3 میلیون و 258 هزار و 384 نفر ) و  71 هزار و 645 دانش‌آموز استثنایی بدون احتساب دانش آموزان تلفیقی مشغول به تحصیل هستند .

 وی در مورد وضعیت فضای آموزشی گفت :  تعداد 577 هزار و 536  كلاس  درس  ( دولتی ، غیردولتی ، شهری و روستایی ) ،  صد و یازده هزار و 401 واحد آموزشی ، 53 هزار مجتمع آموزشی و نود و یك  هزار و 830  واحد آموزشی از نظر ساختمانی  در كشور وجود دارد .

 رئیس مركز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات تعداد دقیق فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش را یك میلیون و 13 هزار نفر اعلام  نمودكه 23 هزار نفر آنها دانشجوی دانشگاه فرهنگیان می باشند .یوسف نوری در پایان افزود : حدود 14 هزار دانشجوفرهنگی در سال تحصیلی 93-92 به مجموعه وزارت آموزش و پرورش اضافه خواهد شد.





نوع مطلب : اهداف و برنامه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



مروری بر یك مصاحبه تلویزیونی
آموزش و پرورش بر مدار تدبیر و امید

دكتر فانی وزیر آموزش و پرورش یك شب پس از گزارش 100 روزه دكتر روحانی رئیس جمهور، در شامگاه چهارشنبه از برنامه نگاه دو با مردم ایران سخن گفت. اگر چه این حضور تلویزیونی صرفاً با محوریت ارائه گزارش صد روزه دولت در حوزه آموزش و پرورش نبود اما در محورهایی با مرور اقدامات صورت گرفته نیز همراه بود.

 به گزارش مركز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دكتر علی اصغر فانی در مهمترین بخش مصاحبه خود از شناسایی 700 مسأله و چالش در آموزش و پرورش و رسیدن به 4 سیاست سخن گفت و از امكان سنجی و نقشه راه برای عملیاتی كردن برنامه های پیش رو مطالبی عنوان كرد.

به نظر می‌رسد عموم بینندگان و شنوندگان سخنان آقای وزیر، در یك نكته اشتراك نظر پیدا كرده باشند كه؛ سایه شتاب زدگی و تصمیمات عجولانه از آسمان آموزش و پرورش ایران عبور كرده و از این پس آرامش، واقع بینی، فكركردن و برنامه‌ریزی قبل از اقدام، مبنای مدیریت در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

از جمله محورهای فرهنگی مصاحبه رئیس جمهور در شامگاه سه شنبه؛ تلاش برای اعطای اختیارات بیشتر به مردم در مدیریت حوزه فرهنگ و آموزش، پرهیز از دولتی شدن فرهنگ و كنارزدن فضای امنیتی بود كه امتداد این تفكر را در سخنان وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم شاهد بودیم.

دكتر فانی از حذف لایه های مدیریتی و تصمیم گیری در آموزش و پرورش سخن گفت و پیش از این نیز بر امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی تاكید كرده بود. تقویت مشاركت بخش غیردولتی، انگیزه بخشی به معلمان و مدیران و جلب حمایت مردم نسبت به سرمایه گذاری در آموزش و پرورش از دیگر برنامه های دكتر فانی بود.

آموزش و پرورش امیدوارانه به تدبیر برای تمشیت امور خود پرداخته و راهی دراز اما در افقی روشن از معنویت و خردورزی و اعتماد به مردم در پیش دارد.

درادامه متن مصاحبه دكتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را با برنامه نگاه دو پی می‌گیریم:

علی‌اصغر فانی در برنامه تلویزیونی نگاه دو به برنامه‌های یك صد روزه آموزش و پرورش اشاره كرد و اظهار داشت: در ابتدای ورودم به آموزش و پرورش یعنی در حدود ۱۰۰ روز پیش، در آستانه بازگشایی مدارس بودیم و تمام تلاشمان بازگشایی خوب مدارس كشور بود كه انجام شد.

*شناسایی ۷۰۰ چالش در آموزش و پرورش

فانی با بیان اینكه همزمان با برنامه‌های روز آموزش و پرورش، چالش‌های را نیز احصا كردیم، گفت: بیش از ۷۰۰ مسئله و چالش در آموزش و پرورش شناسایی شد و به ۴ سیاست جدی رسیدیم.

وی نخستین سیاست را سامان‌دهی نیروی انسانی عنوان كرد و افزود: بیش از یك میلیون كارمند در ۱۰۵هزار مدرسه كشور مشغول به خدمت به حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰هزار دانش‌آموز هستند كه این تعداد نیروی انسانی به خوبی توزیع نشده است.

*كمبود ۵۰هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش به نیروهای مازاد در این وزارتخانه اشاره كرد و ادامه داد: در بعضی از مناطق و رشته‌ها با تورم نیروی انسانی و در برخی از مناطق نیز با كمبود مواجه هستیم به گونه‌ای كه ۵۸ هزار نیروی مازاد و در كنار آن ۵۰هزار كسری نیروی انسانی داریم.

وی با بیان اینكه در این شرایط تقاضا برای جابه‌جایی فرهنگیان نیز وجود داشت اضافه كرد: ناچار شدیم برخی از دبیران متوسطه را در دوره ابتدایی استفاده كنیم كه از این معلمان تشكر می‌كنیم به همین دلیل یكی از سیاست‌های ما سامان‌دهی نیروی انسانی است كه امیدواریم در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به نتیجه برسد.

*نیازمند مشاركت بخش خصوصی در آموزش و پرورش هستیم

فانی سیاست دوم آموزش و پرورش را توسعه مشاركت در این وزارتخانه عنوان كرد و گفت: آموزش و پرورش یك نهاد فرهنگی و اجتماعی است و باید زمینه‌های مشاركت معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در برنامه‌ریزی مدرسه فراهم كنیم و در كنار آن مشاركت بخش خصوصی را نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸.۵درصد دانش آموزان یعنی یك میلیون نفر در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند كه امیدواریم با برنامه‌ریزی این مشاركت افزایش یابد.

فانی محور سوم برنامه‌های خود را توسعه مدیریت آموزشگاهی عنوان كرد و ادامه داد: اگر در یك مدرسه از مدیر توانمند و با انگیزه استفاده كنیم، وی می‌تواند در دانش‌آموزان انگیزه ایجاد كند و فرهنگیان را نیز به خلاقیت و نوآوری حركت دهد.

*هر دانش‌آموز یك میلیون و دویست‌هزار تومان هزینه دارد

وزیر آموزش و پرورش به محور چهارم برنامه‌های خود اشاره كرد و گفت: محور چهارم سیاست عملیاتی كردن یا سرانه‌ای كردن بودجه است.

وی ادامه داد: برای سال ۹۳ در لایحه دولت پیشنهاد كردیم كه بودجه مدارس را در اختیار مدیر مدرسه قرار دهیم و از وی بخواهیم كه این بودجه را مدیریت كند.

وی با بیان اینكه به طور متوسط برای هر دانش‌آموز یك میلیون و دویست‌هزار تومان هزینه می‌كنیم افزود: این اعتبار به جز هزینه‌های سرمایه‌ای است و مدیر با اعتباری كه به تعداد هر دانش‌آموز به وی داده می‌شود تمام هزینه‌های مدرسه را پرداخت می‌كند در حقیقت مسئولیت‌پذیری معلم افزایش می‌یابد و مدیریت بهتر صورت می‌گیرد.

وی تأكید كرد: همانطور كه اشاره كردم از ۷۰۰ مسئله، این چهار موضوع را استخراج كردیم كه با حل این موضوعات بسیاری از آن ۷۰۰ مسئله نیز حل می‌شود.

*باید در نقشه راه تحول، پیش‌نیازها فراهم شود

وزیر آموزش و پرورش به سند تحول این وزارتخانه اشاره كرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش سند بسیار مهمی به نام سند تحول بنیادین دارد و هر سند تحولی سه مرحله را طی می‌كند كه مرحله اول تصویب و مرحله سوم اجراست.

وی ادامه داد: مرحله دوم، عملیاتی كردن و امكان‌سنجی اجرایی كردن سند است زیرا هر سند نیاز به نقشه راه دارد.

فانی اضافه كرد: باید در نقشه راه، پیش‌نیازهای برنامه‌های تحولی را فراهم كنیم، زیرا بدون پیش‌نیازها در اجرای برنامه با مشكل مواجه می‌شویم.

*تغییر در وضع رفاه فرهنگیان تا چهار ماه آینده

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرسش یكی از فرهنگیان درباره وضعیت معیشتی معلمان گفت: از همان روز اول فعالیت در آموزش و پرورش برای خود مشاوری در بخش رفاه فرهنگیان منصوب كردم كه به برنامه‌های خوبی رسیدیم.

وی اظهار امیدواری كرد كه تا سه یا چهار ماه آینده این اقدامات شروع شود و فرهنگیان نتایج آن را در آینده‌ای نزدیك مشاهده كنند.

فانی به انتخاب مدیران مدارس اشاره كرد و بیان داشت: یك پروژه علمی برای انتخاب مدیران آموزشگاه‌ها در آموزش و پرورش انجام شده است كه اجرا نشد.

وی به تشكیل دفتر بهبود مدیریت در آموزش و پرورش اشاره كرد و اظهار داشت: معتقدیم باید بهترین‌ها به عنوان مدیر مدرسه انتخاب شود و آموزش‌های لازم را بگذراند ضمن اینكه ارزیابی ضمن خدمت در دوران مدیریت نیز صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری كرد‌ كه طی دو سال آینده طرح مدیریت آموزشگاهی در آموزش و پرورش اجرا شود و از مدیران خوب، دلسوز، با انگیزه و محبوب بین معلمان بعنوان مدیر مدرسه انتخاب شود.

*احیای گروه‌های آموزشی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه به فضاهای ورزشی دانش‌آموزان، گفت: در این هفته به درخواست بنده دیداری با وزیر ورزش و جوانان داشتیم و پیشنهادم این بود كه بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان همكاری‌هایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: این پیشنهاد مورد استقبال وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم از این فضای ایجاد شده در راستای رشد و ارتقای ورزش دانش‌آموزی استفاده كنیم.

فانی به كمرنگ شدن گروه‌های آموزشی در آموزش و پرورش اشاره كرد و بیان داشت: گروه‌های آموزشی از سال ۶۰ فعالیت خود را آغاز كردند كه در سال‌های اخیر دارای نقش كمرنگی است كه امیدواریم با تقویت گروه‌های آموزشی بتوانیم كیفیت برنامه‌های آموزشی و درسی را افزایش دهیم.

*اختصاص ردیف ویژه‌ای برای ارتقای كیفیت در آموزش و پرورش در بودجه ۹۳

این مقام مسئول در آموزش و پرورش به اختصاص ردیف بودجه‌ای تحت عنوان ارتقای كیفیت در آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: این اعتبار در جهت كیفیت‌بخشی آموزش، تجهیز آزمایشگاه‌ها، تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و تقویت امكانات كمك آموزشی اختصاص می‌یابد و امیدواریم بتوانیم آزمایشگاه‌های مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را تقویت كنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیش از ۳۰۰ منطقه آموزشی ۷۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داریم كه برای افزایش این پژوهش‌سراها برنامه‌ریزی كردیم.

فانی اضافه كرد: در گذشته آموزش و پرورش ۱۹میلیون دانش‌آموز داشت كه اكنون به ۱۲میلیون نفر رسیده است و امكانات نیز یك و نیم برابر شده است و این نشان می‌دهد كه استراتژی امروز آموزش و پرورش كشور،‌ ارتقای كیفیت است.

*اختصاص ۴۰میلیارد تومان برای كمك به مدارس شبانه‌روزی

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌هایش در جهت عدالت آموزشی گفت: عدالت آموزشی لفظ عام است كه باید برای رسیدن به آن مصادیق را مشاهده كرد بعنوان مثال در جهت رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان در مناطق روستایی، ۳۰میلیارد تومان بین استان‌ها و مناطق روستایی برای طرح روستامركزی اختصاص یافت.

وی به تعریف طرح روستامركزی پرداخت و ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان مناطق روستایی كه در روستای خود مدرسه ندارند با سرویس مدرسه مانند مینی‌بوس به روستای دیگری منتقل می‌شوند.

فانی به وضعیت مدارس شبانه‌روزی اشاره كرد و افزود: ۴۰میلیارد تومان برای كمك به مدارس شبانه‌روزی درخواست شده است كه امیدواریم به زودی تأمین و توزیع شود.

وی ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان نیز در اوایل شكل‌گیری دولت یازدهم دریافت كردیم و به عنوان سرانه بین مدارسی كه بیش از یك و نیم سال بود كه یك ریال اعتبار نگرفته بودند توزیع شد.

*توزیع شیر بین دانش‌آموزان از اواسط آذر

وزیر آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر بین دانش‌آموزان اظهار داشت:‌ بودجه شیر مدارس به دستور رئیس‌جمهور تأمین شده است و از اواسط آذر توزیع می‌شود.

وی در خصوص دانش‌آموزان تحت پوشش شیر مدارس گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول شیر در مدارس دریافت می‌كنند.

*طرح خرید خدمات آموزشی در جهت كمك به مدارس غیردولتی

فانی در پاسخ به پرسشی برای حل مشكل مدارس غیردولتی كه به سمت ورشكستگی می‌روند، بیان داشت: یكی از اقداماتی كه پیش‌بینی كردیم خرید خدمات آموزشی است.

وی توضیح داد: ممكن است در مدارس دولتی با كمبود فضا مواجه شویم و در این حالت می‌توانیم در همان منطقه از فضای خالی مدرسه غیردولتی استفاده كنیم.

این مقام مسئول در آموزشی و پرورش اضافه كرد: در طرح خرید خدمات آموزشی، هزینه دانش‌آموز را به مدرسه غیردولتی پرداخت می‌كنیم و دانش‌آموز در آن مدرسه تحصیل می‌كند؛ اعتبار این طرح در بودجه ۹۳ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: وقتی بخش خصوصی تقویت می‌شود، نظارت نیز افزایش می‌یابد تا به كیفیت آموزشی لطمه‌ای وارد نشود.

*جابه‌جایی املاك آموزشی و پرورش برای حل مشكل مدارس استیجاری

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشكل مدارس استیجاری كشور بیان داشت در ابتدا باید از فعالیت خیرین مدرسه‌ساز تشكر كنم چرا كه از ابتدای شكل‌گیری حركت خیرین، ۲۵هزار میلیارد تومان برای ساخت و ساز مدارس اختصاص پیدا كرده است.

وی با بیان اینكه در بودجه سال ۹۳ پیشنهاد دادیم كه برخی از فضاهای آموزشی كه نیاز نداریم بفروشیم و مشكل مدارس استیجاری را حل كنیم، گفت: این موضوع در دولت تصویب شد و امیدواریم مجلس نیز به تصویب برساند تا با جابه‌جایی املاكی كه نیاز نداریم مشكل مدارس استیجاری را حل كنیم.

*تأثیر ۲۵ درصدی نمرات امتحانات نهایی در كنكور ۹۳

فانی با بیان اینكه تعریف مشخصی از كتب كمك‌آموزشی وجود ندارد، اظهار داشت:‌ بعضی از كتب كمك‌آموزشی موجود در بازار به حل مسائل كتب درسی می‌پردازد كه در این حالت موجب می‌شود قدرت خلاقیت و نوآوری از دانش‌آموز گرفته شود و در كنار آن كتبی نیز وجود دارند كه به عمق یادگیری كمك می‌كنند.

وی ادامه داد: كتب كمك‌آموزشی كه در راستای افزایش خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان باشد مفید است اما در حال حاضر برخی كتب كمك آموزشی موجود در بازار از حالت استاندارد خارج است و مورد رضایت ما نیست.

وزیر آموزش و پرورش به بحث كنكور نیز اشاره كرد و گفت: امروز در دفتر وزیر علوم شورای برنامه‌ریزی كنكور را داشتیم و بر این اساس در كنكور سال ۹۳ تأثیر نمرات امتحانات نهایی سال سوم متوسطه ۲۵ درصد خواهد بود.

*حذف مجتمع‌های آموزشی در آینده

وزیر آموزش و پرورش به طرح مجمع‌های آموزشی كه در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش در حال اجراست اشاره كرد و بیان داشت: در این طرح هرچند مدرسه زیر نظر یك مدرسه فعالیت می‌كرد به این معنی كه مدیر یك مدرسه كار مدارس دیگر را پیگیری می‌كند.

وی ادامه داد: در گذشته بین مدیر مدرسه و وزیر چند لایه مانند مدیركل آموزش و پرورش استان، شهرستان و منطقه وجود داشت كه با اجرای طرح مجتمع‌های آموزشی یك لایه مدیریتی افزایش پیدا می‌كرد.

فانی اضافه كرد: بررسی‌هایی كه انجام شد، نشان داده است، مدیران زیرمجموعه مجتمع‌های آموزشی انگیزه فعالیت را از دست داده‌اند و احساس می‌كنند آقابالاسر دارند ضمن اینكه اولیای دانش‌آموزان در مشاركت فكری و مالی مدرسه نگران هستند و فكر می‌كنند ممكن است هزینه‌ها در جای دیگری صرف شود.

وی تأكید كرد: مطالعاتی را انجام دادیم و مشخص شد كه این مجتمع‌ها موفق نیستند در نتیجه به تدریج و با تمهید مقدمات كاهش می‌یابند.

*پرداخت حق‌التدریس معلمان تا سه ماه آینده

وزیر آموزش و پرورش در مورد پرداخت حق‌التدریس معلمان گفت: مذاكراتی را با معاونت رئیس‌جمهور انجام دادیم و امیدواریم اعتبارات لازم تخصیص یابد كه بتوانیم به تدریج تا سه ماه آینده بخشی از این اعتبارات را پرداخت كنیم.

وی در خصوص تجهیز مدارس به بخاری‌های استاندارد نیز بیان داشت: تعدادی از مدارس را توسط بخاری‌های تشعشعی تجهیز كردیم كه خرید این بخاری‌ها از خارج از كشور بود اما شركت صنایع آموزشی امكان تولید این بخاری‌ها را دارد و به مجرد تولید بخاری توسط این شركت بین مدارس توزیع می‌شود





نوع مطلب : خبرها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



منطقه ۱ تهران

سوالات ریاضی ۱ سال اول عمومی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی ۲ سال دوم ریاضی فیزیک و علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات حسابان سال سوم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی

 شهرستان رودان استان هرمزگان

سوالات ریاضی ۲ سال دوم ریاضی فیزیک و علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات آمار و مدل سازی سال دوم ریاضی و سوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی


 دبیرستان های نیشابور

سوالات هندسه تحلیلی سال چهارم ریاضی فیزیک (نمونه ۱)

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات هندسه تحلیلی سال چهارم ریاضی فیزیک (نمونه ۲)

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضیات گسسته چهارم ریاضی فیزیک (نمونه ۱)

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضیات گسسته چهارم ریاضی فیزیک (نمونه ۲)

لینک دانلود

لینک کمکی


 شهرستان منجیل استان گیلان

سوالات ریاضی عمومی سال چهارم علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات حساب دیفرانسیل و انتگرال چهارم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات جبر و احتمال سال سوم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی ۱ سال اول عمومی

لینک دانلود

لینک کمکی

 


 دبیرستان های آق قلا استان گلستان

سوالات ریاضی ۱ سال اول عمومی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی ۲ سال دوم ریاضی فیزیک و علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات مبانی علم رایانه سال سوم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی


 گتوند استان خوزستان

سوالات هندسه ۱ سال دوم ریاضی فیزیک و علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات هندسه تحلیلی سال چهارم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی پایه سال چهارم رشته علوم انسانی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات جبر و احتمال سال سوم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی

 


فیروزآباد استان فارس

سوالات ریاضی ۱ سال اول عمومی

لینک دانلود

لینک کمکی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



                                                     منبع سایت ریاضی سرا

 دبیرستان های تبریز

سوالات ریاضی عمومی سال چهارم علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات دیفرانسیل سال چهارم ریاضی فیزیک (نمونه ۱)

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات دیفرانسیل سال چهارم ریاضی فیزیک (نمونه ۲)

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات دیفرانسیل سال چهارم ریاضی فیزیک (نمونه ۳)

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات دیفرانسیل سال چهارم ریاضی فیزیک (نمونه ۴)

لینک دانلود

لینک کمکی


 دبیرستان های ممسنی استان فارس

سوالات آمار و مدل سازی سال دوم ریاضی و سوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی عمومی سال چهارم علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی ۱ سال اول عمومی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات جبر و احتمال سال سوم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی


 منطقه ۷ تهران

سوالات دیفرانسیل سال چهارم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات هندسه تحلیلی سال چهارم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی ۲ سال دوم ریاضی فیزیک و علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضیات گسسته سال چهارم ریاضی فیزیک

لینک دانلود

لینک کمکی



 بندر دیر

سوالات ریاضی ۱ سال اول عمومی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی ۲ سال دوم ریاضی فیزیک و علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی ۳ سال سوم علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی ۳ سال سوم فنی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات ریاضی عمومی سال چهارم علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی

سوالات هندسه ۱ سال دوم ریاضی فیزیک و علوم تجربی

لینک دانلود

لینک کمکی






نوع مطلب : اهداف و برنامه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


به گزارش معاونت آموزش ابتدایی، طی بخشنامه  شماره 159238/200 مورخ 27/7/  92  طرح ارتقاء علمی آموزشی و تربیتی معلمان به استانهای سراسر كشور ابلاغ گردید.

در این بخشنامه اجرای مطلوب برنامه های درسی جدید علاوه بر آموزش های دوره ضمن خدمت مورد مطالبه بوده است و در آن بیان شده كه می بایست ایجاد زمینه خودآموزی معلمان در استفاده از بسته های آموزشی و سایر فعالیتهای تكمیلی از جمله برگزاری كارگاههای آموزشی و ... فراهم گردد.

این بخشنامه در نه صفحه تنظیم و در آن اهداف، الگوهای ارتقاء دانش نگرش و مهارت معلمان، ساختار و فرآیند اجرای طرح، شیوه های نظارت و ارزیابی از فعالیتها، عوامل انگیزشی و فرمهای سنجش فعالیتهای معلمان در نظر گرفته شده است.

 


  فایل ضمیمه




نوع مطلب : اهداف و برنامه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


بخشنامه مستند سازی شده شماره 19693/1/101 مورخ 2/9/92 در خصوص بارم بندی (پیشنهادی ) كتابهای درسی دوره متوسطه نظری جهت استفاده در سال تحصیلی 93-1392 از فایل ضمیمه قابل دریافت می باشد.

  فایل ضمیمه




نوع مطلب : اهداف و برنامه ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 2 )    1   2   
درباره وبلاگ


تغییر ثابت ترین واژه است

مشارکت راه را کوتاه خواهد کرد

دست محبت الهی برسرجماعت است

مدیر وبلاگ : مجتمع آموزشی پرورشی نور
نظرسنجی
آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







آیا شما با ایجاد و توسعه مجتمع های آموزشی شهری موافقید؟







جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :